Администраторите на фейсбук страницата „Родопската теснолинейка” Кристиан Ваклинов и Ивайло Механджиев с радост съобщиха за pzdnes.com, че след успешното пътуване с Малката железница до Якоруда на 3-ти март, вече са насрочили ново – за 6-ти и 7-ми май. Само за ден над 70 души писаха, че ще се включат в новото пътешествие.

Поводът е 6-ти май – Гергьовден и честване празника на град Якоруда. Двамата младежи припомнят, че на Гергьовден в планинското градче цялото население се събира на километър нагоре в гората, където е разположен един от най-старите християнски храмове у нас – „Св. Георги Победоносец”. Става хубав празник, тип планински събор – с народна музика, храна, веселие, възможност за пикник или похапване в хотел с ресторант. Вечерта, след края на празника, пътуването продължава към Добринище. Там всеки пожелал да дойде трябва да си осигури спане, затова пуснахме събитието във фейсбук страницата още вчера – почти 2 месеца по-рано.

Получихме упрек от страна на един човек, че обръщаме гръб на хората като не им обещаваме подсигуряване на спането. Но нека хората да знаят, че, няма как ние да организираме нощувката, защото групата ни е неформална и няма гаранция за никого, че ще дойде в деня, както е посочил тук в социалната мрежа. Освен това, съдейки по 3-ти март, когато дойдоха 200 души, от които аз познавах добре 20-ина, всички останали са хора, с които се виждам за първи път. Няма как да знам предпочитанията им за комфорт при спане, нито въобще да вляза в контакт с всички. Все пак правя всичко това доброволно и в свободното си време… Много хора идват, без да опоменат това във фейсбук и така за тях се разбира в самия ден – на влака. А осигуряваме ли спане трябва да е за всички, което обаче е невъзможно при организация като тази – във фейсбук. Затова ако някой приема отношението ни като обидно или несериозно по повод нощувката, моля да ни извини и ако не желае – да не идва. В Добринище има много къщи за гости, квартири, хотели и ако всеки се задейства от сега ще си намери място по вкуса и джоба без проблем. Ако организацията ни стигаше до 20-30 души е друго. Тогава, разбира се, ще влезем в контакт с всички и ще запазим някъде обща нощувка. Но хората са различни и само за половин ден в събитието 71 души са се отбелязали, че ще дойдат. Така че този път може да надминем и 200 души. А и да не забравяме, че целта е да се съберат хора във влакчето и така да показваме на обществото и най-вече на властта, че тази железница ни интересува. В основата е самото пътуване, а не нощувката, каза още Кристиан Ваклинов.

След преспиването в Добринище, на сутринта, който желае може да отиде на разходка до град Гоце Делчев. Има автобуси от Добринище в 8:35 ч. и в 9:40 ч. Пътуването трае около 40 минути, а автогарата в Гоце Дечев е в центъра. Обратно има автобуси към 11:50 ч. и 12:20 ч. Влакът за Септември, който ще бъде за групата, отпътува от Добринище в 13:55 ч. Който не желае да посещава Гоце Делчев може да се разходи из Добринище, където също има какво да се види, къде да се закуси, обядва или разхожда.

Вярваме, че и този път ще се получи страхотно пътуване. Влакчето отново ще бъде пълно с хора, дошли от къде ли не, за да го подкрепят. Хората бяха щастливи след 3-ти март и поискаха ново пътуване, този път за два дни – ето, че то ще бъде факт. Така, както пожелаха, сподели Ивайло Механджиев.