От 24 март до 15 април 2016 г. в централната сграда на Регионален исторически музей – Пазарджик, пл. „Константин Величков“ № 15 гостува мобилната изложба „Крехка толерантност“. Изложбата, представена в Националния исторически музей – София, е акцентът в Лабораториите „ЕвроВизия“ – провокативна серия от инициативи, провеждани в страните-участнички в европейския проект „ЕвроВизия. Музеите представят Европа“ (ЕМЕЕ) – Германия, Словения, Италия, Португалия, Франция, Австрия и България. Проектът се подкрепя по програма „Култура“ на Европейската комисия и се развива в периода 2012-2016 г.

Гостуващата изложба е разработен и съкратен, мобилен вариант, който успешно гостува в гр. Кюстендил и Регионален инспекторат по образованието София-град, а сега ще бъде представен и в РИМ-Пазарджик.

Мобилната версия пресъздава основните теми от стационарната изложба – спасяването на евреи в Европа по време на Холокоста, в светлината на общоевропейската история от периода на Втората световна война. Тя се състои от 14 пана, представящи в снимки и документи религията, традициите и културата на еврейската общност; множеството идентичности на „Давидовата звезда“ – от универсален еврейски символ до клеймо за милиони евреи по пътя им към тяхното унищожение; хроника на преследването на евреите в Европа в периода 1933-1945 г.; антиеврейските погроми; концлагерите; снимки на спасени евреи от Дания и Албания; документални свидетелства от Централния държавен архив за спасяването на българските евреи; снимки и информация за 20-те българи – „праведници на света“, рискували живота си, за да помогнат на съгражданите си. Показана е и темата за драматичната съдба на евреите от новопридобитите Беломорска Тракия и  Вардарска Македония.

За да могат посетителите на гостуващата изложба да получат представа и за стационарния вариант на експозицията в НИМ, която е реализирана чрез използването на музейно-театрална сценография, видео-мапинг, звукови и светлинни ефекти, част от експозиционните пана в мобилния вариант представят оригиналните сценографски решения, заснети изключително майсторски от Иво Хаджимишев.